۳ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۲

گزارش اتفاقات هفت روز ورزش؛

از بازداشت چند فوتبالیست تا بازگشت کریمی/ شاهکار بانوان ایران در کره

از بازداشت چند فوتبالیست تا بازگشت کریمی/ شاهکار بانوان ایران در کره

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: کسب مدال‌های رنگارنگ در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی که بخش عمده آن سهم بانوان بود، بازگشت علی کریمی به تمرینات پرسپولیس، اعلام نام بازیکن دوپینگی و بازداشت چند فوتبالیست به خاطر مشکلات کارت پایان خدمت سربازی از مهمترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران در هفت روز گذشته تحت تاثیر بازی‌های آسیایی اینچئون و مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران ایران بوده است. مدال‌هایی که از روز دوشنبه و توسط بانوان تیرانداز به دست آمد تا استارت مدال آوری ورزشکاران ایران زده شود. در هفت روز گذشته همچنین نام یک فوتبالیست دوپینگی افشا شد و البته علی کریمی هم با حضورش در تمرین پرسپولیس، برای چند روز توجهات را به خودش جلب کرد.

حذف تیم فوتبال امید ایران
تیم فوتبال امید ایران پس از شکست برابر ویتنام و کسب تساوی برابر قرقیزستان از گردونه مسابقات آسیایی 2014 اینچئون کنار رفت تا یکی از عجیب‌ترین نتایج فوتبال ایران در چند سال گذشته رقم بخورد.

پیروزی پرسپولیس، شکست استقلال و توقف تراکتورسازی
هفته نهم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که تیم پرسپولیس با حمید درخشان موفق شد به اولین پیروزی خود دست یابد. سرخپوشان موفق شدند تیم راه آهن را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهند. همچنین استقلال برابر فولاد با یک گل تن به شکست داد و تراکتورسازی هم با نتیجه تساوی برابر استقلال صنعتی متوقف شد تا پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول امیدوارتر شود.

آغاز مدال آوری کاروان ایران توسط بانوان تیرانداز
 در روز سوم‌ مسابقات آسیایی در ماده 10 متر تفنگ‌ بادی در بخش انفرادی "نجمه‌ خدمتی" موفق به کسب مدال طلا و "نرجس امام قلی‌نژاد‌" صاحب مدال نقره شد. تیم ملی تیراندازی‌ بانوان کشورمان در بخش تیمی در همین ماده نیز موفق به کسب مدال نقره این بازی‌ها شدند در این بخش چینی‌ها مدال طلا را به خود اختصاص دادند.

شکستن رکوردهای ملی
در رشته شنا دو شناگر ایران روز سه شنبه رکوردهای ملی را جابجا کردند. در ماده 200 متر قورباغه آریا نسیمی شاد رکورد ملی ایران را شکست؛ او با زمان 2 دقیقه و 20 ثانیه و 2 صدم ثانیه به خط پایان رسید. در همین ماده مهدی انصاری هم زمان 2 دقیقه و 23 ثانیه و 12 صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرد و توانست حدود 5 ثانیه رکورد خودش را کاهش دهد.

اعلام نام بازیکن دوپینگی
کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نام بازیکن دوپینگی لیگ برتر را اعلام کرد. بر این اساس وحید ذوالقدر بازیکن تیم فوتبال نفت بازیکن دوپینگی معرفی و به مدت ۲ سال از حضور در میادین محروم شد.

اولین برنز مسابقات آسیایی
سجاد عباسی روز سه شنبه در وزن 70- کیلو با شکست مقابل نماینده کره جنوبی، به مدال برنز رسید. این اولین مدال برنز ایران در مسابقات آسیایی بود.

اعلام نام دو بازیکن با کارت جعلی معافیت
نام حسین ماهینی و علی حمودی روز سه شنبه به صورت رسمی به عنوان بازیکنانی که کارت خدمتشان مسئله دار بوده است، اعلام شد. به این ترتیب ماهینی و حمودی در کنار چند بازیکن دیگر که قبلا اسمشان اعلام شده بود، به احتمال زیاد به زودی راهی یک تیم نظامی خواهند شد.

حضور علی کریمی در تمرین پرسپولیس
علی کریمی روز دوشنبه به یکباره در تمرین پرسپولیس حاضر شد و همه چیز را تحت تاثیر حضورش در پرسپولیس قرار داد. با این حال کریمی اعلام کرد قصدی برای بازی کردن در لیگ برتر ندارد و هدفش از حضور در تمرینات پرسپولیس فقط کمک به این تیم است.

بازداشت چند بازیکن فولاد در اهواز
در همین هفته اعلام شد چند بازیکن فولاد خوزستان به خاطر مسئله کارت‌های پایان خدمتشان بازداشت شده‌اند. این بازیکنان برای توضیح درباره پاره‌ای از مسائل احضار شده بودند که بازداشت شدند. هنوز تکلیف این بازیکنان مشخص نیست.

مدال آوران ایران در بازیهای آسیایی
مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی تا پایان روز چهارشنبه به این شرح هستند:

مدال طلا :
* نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)
 
مدال نقره:
* نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری)

مدال برنز:
* سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان
کد خبر 2375841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha